cincin tanda

"dah pandai bercincin sekarang..." - cik yam...
saya tersipu malu... ngee...

tak terkata apa.
ok jujur ada sebab tersendiri.
heh nak bagitau segan........

sebenarnya...
tidak keterlaluan andai di kata bahawa ini adalah salah satu prevention
ok let say, satu hari ada sesuatu yang mengganggu hati; boleh jadi masa study dekat library; masa makan kedai mamak; masa berkelah di tepi pantai; masa window shopping... dan lain2...
dan andai kata itu yang terjadi,
sedang kita bertekad ingin menjaga hati.
apa nak buat?
at least bila bercincin ni, ada some thought yang tetiba pop up in mind...
"there is someone, somewhere yang Dia sedang jaga untuk awak."
"so take care of yourself. your heart. your eyes."
dan itu yang berlaku.

yup. ini cincin tanda.
tanda yakin dengan Dia.

2 comments:

Anonymous said...

As Salam Alaykum.

Maknanya awak belum ada pasangan la? Cuma tunggu yang ditentukan oleh Allah (swt)? Saya pun pakai cincin, untuk mengelakkan mata saya melihat lelaki2 yang bukan mahram saya. Boleh ke alasan tu?

hawa adam said...

wassalam...
jawapan dari seorang sahabat: kalau awak rasa dgn memakai cincin tu awak dapat mengelakkan dari perkara maksiat, tak apa. diharuskan.

pada saya memakai cincin itu bukanlah satu masalah lagi pun cincin tu pun merupakan perhiasan. Cumanya tujuan yang kita dasarkan padanya dan itu antara kita dengan Dia. Salah satu usaha untuk mengelakkan perkara yang tak baik.

Wallahualam...