MuLANyA LemBaRaN bARu....


Salam awal muharram 1433 hijrah

*semoga dengan kedatangan tahun baru ini akan mendidik jiwa kita menjadi seseorang yang jiwanya jauh lebih sarat dengan nilai kesabaran...*

"Apa yang di sisimu akan lenyap, dan apa yang ada di sisi Allah adalah kekal. Dan Sesungguhnya kami akan memberi balasan kepada orang-orang yang sabar dengan pahala yang lebih baik dari apa yang telah mereka kerjakan." (An-Nahl:96)


“Dan sesungguhnya Kami benar-benar akan menguji kamu agar Kami mengetahui orang-orang yang berjihad dan bersabar di antara kamu; dan agar Kami menyatakan (baik buruknya) hal ihwalmu.”(Muhammad, 47:31)

sukarnya mencari sebening kesabaran lantaran hati duduga dengan kesakitan yang mencengkam...
sakitnya mencari secalit kesabaran tatkala jiwa diuji dengan kepedihan yang tak terungkapkan...

namun...

sabar itu adalah sebahagian daripada iman...
masih mencari kekuatan dalam menyulam kesabaran yang kian menipis senipis kulit bawang...

" Ya Allah... jangan pernah Kau hilangkan sabarku yang cuma sekelumit. Jangan pernah Kau biarkan jiwaku didiami amarah walau hanya secalit. Kau tenangkanlah hatiku tika badai kemarahan mula menyelit. Kau damaikanlah jiwaku andai bayu ujian datang menggamit..."


“Harta yang paling menguntungkan ialah SABAR. Teman yang paling akrab adalah AMAL. Pengawal peribadi yang paling waspada DIAM. Bahasa yang paling manis SENYUM. Dan ibadah yang paling indah tentunya KHUSYUK.”

0 comments: