scrub



"Ya Allah... Kau peganglah hati ini agar terus 'kekal menjadi milik-Mu'... Kau jagalah hati ini agar tak akan pernah ada hati lain yang bisa walau hanya menyentuhya sebelum tiba waktunya... Kau tuntunlah hati ini agar terus tetap dan tidak akan pernah terpesong dari jalan-Mu... Kau coretkanlah hati ini dengan nukilan indah nama-Mu agar tak akan pernah terukir nama selain dari-Mu... Kau saratkanlah hati ini dengan cinta Agung-Mu agar tak akan penuh dengan cinta selain kepada-Mu... Kau ingatkanlah aku di saat aku terlupa... Kau sedarkanlah aku di kala aku tersasar... Kau betulkanlah aku tatkala aku tersilap..."




palpitation...
obviously disturbed
 heart, soul need scrub...







seriously... speechless... 

selalu terfikir... kalau nak buat something... mampu ke aku bagi komitment... pandai ke aku manage masa...

tapi hakikatnya...
sesungguhnya...

kalau kita jaga masa dengan Allah...
Allah akan jaga masa kita...
ganti masa-masa itu dengan masa yang jauh... lebih berkualiti dan bermanfaat...

betullah kata hamba Allah sorang tu, kalau kita sibukkan diri dengan benda yang bermanfaat kita tak akan ada masa nak buat benda yang tak bermanfaat...

0 comments: