admire



saya admire dia kerana agama yang ada padanya...
cukup dinyatakan agama yang ada padanya...
kerana akhlak yang dia bawa menggambarkan segalanya....
heh... tetiba lak terkenan mood jiwang berkarat...

sebenarnya...
tadi masa dalam kelas, kul 3 lebih, lebih kurang...
bebudak ni buat muka mengantuk yang amat itu yang saya punya 'cikgu' buka segmen bercerita. 
pastu entah macam mana terkeluarlah topik admire ni...
hurm... my 'cikgu' kata...
admire ni benda normal bagi remaja...
heh...
means?
:P


admire...
tak semestinya minat...
kagum mungkin...
cuba tengok dari satu sudut perspektif yang berbeza dari yang biasa...
sesuatu yang lebih positif
cuba bila kita admire seseorang tu kita cuba usaha jadi lebih baik
atau paling tidak kita jadikan dia catalyst untuk kita perbaiki diri
ataupun kita jadikan dia asbab untuk kita lebih dekat kepada-Nya
untuk menjaga iman yang kian tergugat...
perhaps...


betullah kata 'cikgu' saya tu
tak salah pun nak admire orang ni...
tapi yang salahnya bila admire tu dia mix dengan benda2 alah lain sampai jadi severe.
bila sebut severe ni kira tahap kronik yang amat la
kritikal tahap 4 kalau cancer dan sangat memudaratkan diri dan jiwa


nasib baik saya punya admiration (betul ke idak perkataan ni :0) takat acute je...
non severe... :P
just joke... ^_^


tadi last 'cikgu' saya pesan sebelum sambung lecture yg tergantung...


sticky note;
setiap orang dah Allah tuliskan jodoh masing-masing
kita tak berhak untuk memilih
tapi bukan semua orang jodohnya ada di dunia...
jangan risau... 
kalau tak jumpa di dunia... 
dekat sana ada wildan yang setia menanti... 
janji kena 'jaga diri baik-baik...'



p/s: 
tak ada dalam mana2 peraturan pun kan yang kalau nak admire org kena yang berlainan gender? ^___-
tak juga disebut orang tu mesti ada di depan mata...
tak semestinya juga orang tu pernah kita jumpa...
dan saya juga tak nyatakan yang orang yang saya admire tu siapa dan di mana...

0 comments: