Sekali Lagi


Saat ini saya tidak pasti masihkah ada yang mengikuti blog ini.
Kalau ada yang pernah singgah di sini suatu ketika dahulu, dalam tahun 2011 jika tidak silap saya, saya pernah menyiarkan e-novelyang berjudul Qalam Rindu. 
Namun andai ada yang mencari maaf awak tidak akan ketemu kerana saya sudah menyimpannya di dalam draft.
Bukan apa, apabila saya baca kembali saya terasa diri bagai keanak-anakan dan tidak matang.
Kisah yang terlalu kebudak-budakan.
Saya tidak rasa yang pembaca akan mendapat manfaat daripadanya.
Dek kerana itulah saya 'sembunyikan'.

Kini, saya cuba menulis dengan kisah yang lebih segar dan matang (harapnya).
Mungkin masih belum rezeki saya untuk menjadikannya salinan keras (baca: hard copy) di dalam bentuk buku.
Namun saya teringin hendak berkongsi di sini.
Andai masih ada yang sudi baca.

Jujur saya katakan. 
Tulisan saya kali ini lebih bersifat serius.
Gaya bahasa yang kurang santainya seperti dahulu.
Mungkin benar, zaman telah berubah sedangkan saya yang terlewat berpatah.

Apa pun, saya harap meski tidak banyak, sedikit anjakan paradigma yang signifikan dapat dinilai dari hasil tulisan itu nanti.


0 comments: