^______^



status:
heh... 
al kisah mimpi di petang hari
ngee... apa punya lawak lah yang aku buat petang-petang ni
mimpi kakakku cikgu pregnant...
heh kalau dia tau nak jugak kena pelangkung
tapi betul...
mimpi tu betul la...
pregnant tu absolutely not 

moral of the story:
jangan tidur di petang hari...
huh berapa kali nak dingatkan!
mulalah nak mimpi yang pelik2 yang tak masuk akal...


lari topik sikit:
Ada orang cakap 
"Saya redha dengan apa yang berlaku. Saya dah pun memafkan dia. I can forgive but never forget..."

Saya cakap...
Kalau betul redha tak ada sebab untuk terus ingat dan tak akan ada statement ... 
I can forgive but never forget....
Once kita dah maafkan dia sepenuh hati kita akan terus melupakan apa yang dah dia lakukan kepada kita
sebab kita tahu selagi kita bergelar manusia...
kita hanyalah insan biasa...
insan yang selalu lupa dan tak akan lari dari melakukan kesilapan
sedangkan iman sentiasa betambah dan berkurang 
apatah lagi terlanjur perkataan yang memang tak disengajakan
jangan pernah mencari kesempurnaan dalam diri manusia yang tak sempurna
kelak kita yang akan kecewa

kalau kita masih terbayang-bayang kesilapan dia pada kita
kalau kita masih mengungkit salah dia pada kita
itu bukan memaafkan tapi sekadar cuba menahan perasaan
"Andai kemaafan itu boleh menjernihkan yang keruh. Kenapa perlu berajakan dendam yang hanya menambah kesulitan. Maaf itu indah lagi manis sedangkan dendam itu resah lagi sakit. Tapi ketahuilah, sabar saya bukan seperti Rasulullah. Saya hanyalah manusia biasa yang ada ketika rasa terluka dan sampai satu saat hati ini tak lagi mampu membisik kata maaf kerana kerasnya sekeping hati. Jangan pernah cuba robohkan benteng kesabaran saya yang bukanlah seteguh tembok pemisah di Palestin..." 
[dialog dalam Seindah Sakura Seharum Lavenda-InsyaAllah]

p/s:
27/6/2012 dah (baru) nak start exam...
di kesempatan ini nak minta maaf pada semua andai
terkasar bahasa tersalah bicara
terpukul tak sengaja terjeling manja. erk!
heh...
dulu masa kecik2 cikgu selalu pesan
sebelum exam minta restu mak ayah, cikgu2...
minta maaf dengan semua orang
baru tenang nak jawab exam
jangan lupa banyakkan berdoa
minta dengan Allah...
menggamit memori sungguh!

cik yam, cik nin, k.yun, jiha,


jangan jadi macam ni pulak :P



0 comments: