Ya Latif...
pinjamkan aku sekeping hati yang cukup kuat tatkala aku merelakan diri ini diperkotak-katik sesuka hati

saudaraku yang kasihku tertumpah kerana Dia...
hidup ini tidak semudah yang kita harapkan
yang kita sangka mampu kita lontarkan kesukaran ke pundak insan lain
tatkala kamu merasa sakitnya tidakkah terfikir olehmu insan itu juga bakal melalui pahit maungnya
kamu kejam terhadap aku yang pada zahirnya lemah
membiarkan diri terus dianiaya
menyatakan rela pada sesuatu yang tidak 
aku mengalah bukan kerana aku kalah
sekadar mengharap dengan penuh yakin.
dengan memujuk raga sendiri.
bahawa aku akan sentiasa ada Dia tempat bergantung harap.

Ya Rahman...
izinkan aku menangis untuk kesakitan ini.
bukan tidak redha tapi aku buntu waktu.
tidak lagi mampu bertahan dengan keperitan ini justeru itu aku fikir kanvas ini mampu bersuara mewakili aku
berbicara bisu melalui abjad
memuntahkan rasa agar beban ini berkurangan

0 comments: